La inclusió no és una qüestió de correcció política. És la clau per al creixement.

Jesse Jackson

Platoon, App de asistencia telefónica en 110 idiomas

Platoon, App d'assistència telefònica en 49 idiomes

Neix PLATOON, la primera App creada per a que el sector públic pugui oferir assistència telefònica multilingüe a la e-ciutadania del món.

La App de Platoon

La mobilitat geogràfica de la població s'ha tornat consubstancial a la vida en el segle XXI.

Milions de persones desplacen la seva residència a altres països, sigui per qüestions econòmiques, polítiques, laborals, familiars o de qualsevol altra índole.

La vida els porta d'un costat a un altre del món.

Però, quan això passa, no sempre la persona desplaçada disposa de tots els recursos per a adaptar-se fàcilment a la dinàmica social i administrativa del nou país.

Viure és relacionar-se sistemàticament i constantment amb la resta de la societat en la qual un es troba immers. Per a això és imprescindible la comunicació. 

I la comunicació es complica si no es comparteix un idioma, una cultura i un codi social comú.

Viure és solucionar cada dia necessitats ordinàries, que en la seva major part depenen de la maquinària de l’Estat, del poder públic i de l’administració que regula els serveis de què gaudim i ens exigeix comportaments civils necessaris. No és possible participar en la societat sense relacionar-se amb l’administració pública d’aquest país.

Totes les persones, que ara com ara, viuen en un país diferent al del seu naixement tenen com a primer repte adaptar-se a una nova cultura, a un nou idioma i a un nou codi social.

Però el segon i gran repte d'aquestes persones és aprendre a relacionar-se amb la seva “nova administració”.

I el gran repte d’aquesta administració és trobar la manera d’ajudar-los en aquest objectiu.

Administración
Ayuda al ciudadano
Tramitación electrónica

I quan ens relacionem amb l'administració pública?

Quan anem al metge perquè ens trobem malament, quan volem exercir els nostres drets civils, per a sol·licitar un certificat digital, quan necessitem ajudes públiques, quan hem de tramitar documents, si necessitem empadronar-nos en un domicili o en comprar-nos un cotxe per a circular per la carretera.

En tots aquests casos esmentats, espanta no saber-te explicar o no poder entendre el que t’expliquen.

Arribats a aquest punt, dominar l'idioma és la clau. Dominar-lo.

Tenir aquesta precisió que et fa sentir segur del que expliques, la qual cosa demanes, la qual cosa se’t concedeix, i el que s’espera de tu. 

Sede electrónica
Empadronamiento online
Servicios de asistencia

El dret a la igualtat exigeix donar solució a la ciutadania amb dificultats per a poder comunicar-se adequadament.

Adquirir una nova cultura precisa temps i ajuda. Requereix tenir la possibilitat d’entendre. I per a entendre ens basem en el domini del llenguatge i la comunicació.

Però encara hi ha més drets a protegir.

Entre els drets que, especialment en l’escenari electrònic actual, l’administració ha de garantir a tots els ciutadans, i això inclou com a mínim als estrangers residents, es compten el poder utilitzar les llengües oficials del territori en el qual es resideix, i que les autoritats i empleats públics, facilitin a la ciutadania l’exercici dels seus drets i el compliment de les seves obligacions.

En definitiva, l'administració ha de garantir el dret a una comunicació clara, comprensible, precisa i segura.

I com pot l'e-administració garantir aquests drets si el domini de l'idioma constitueix una barrera en molts casos?

Com deia Montesquieu (1689 – 1755), il·lustre escriptor, sociòleg, historiador, i jutge francès, durant l’era de la Il·lustració:

“La paraula és meitat de qui la pronuncia, meitat de qui l'escolta”.

Encara que la globalització ha donat per descomptat que hi ha un idioma internacional, l’anglès, que supera tots els obstacles, no tothom té accés a aprendre’l, entendre’l i parlar-lo.

I en això la realitat s'imposa.

A més, és difícil generalitzar que els treballadors públics dominin anglès per a aquests casos.

Arribat el moment, i en més d’una ocasió, el que és segur és que, almenys, un dels dos interlocutors fallarà.

Amb l’àmplia experiència en atenció a la ciutadania que tenim a ADTENDE SL, hem pogut comprovar que cal anar una mica més enllà, i hem decidit innovar i oferir al sector públic la solució a aquest problema.

Des d'ADTENDE SL, neix PLATOON, la primera tecnologia creada per al sector públic, que facilita la traducció de veu durant trucades telefòniques en l'idioma que es triï, garantint una conversa fluida entre ciutadans i administració.

movil-platoon

Un producte tecnològic que el sector públic pot adquirir amb o sense servei addicional d'agents especialitzats en tramitació electrònica, per a convertir la seva atenció telefònica al ciutadà en multilingüe.

Per fi, un ciutadà que no parli català o espanyol pot, a través de l’App PLATOON, conversar telefònicament amb la seva administració en el seu idioma d’origen, sense que els treballadors públics hagin de fer cap esforç, més enllà d’atendre’l.

A més, si l’Administració vol ampliar el múscul d’assistència al ciutadà, pot disposar del servei externalitzat d’assistència internacional al ciutadà en tramitació electrònica que oferim amb OAC 360.

“Després d'escalar una muntanya molt alta, descobrim que hi ha moltes altres muntanyes per escalar”

Nelson Mandela
Premi Nobel de la Pau 1993

L’App PLATOON no és només una nova fita en el nostre camí cap al creixement, que ens permet ara facilitar la inclusió entre les administracions i la seva e-ciutadania procedents de qualsevol part del planeta.

És més. És una tecnologia que aporta el valor d’acostar cultures a través d’un tràmit administratiu i d’ajudar els ens públics a oferir un servei excel·lent d’atenció multilingüe a la ciutadania.

Ara, si com a Administració Pública t’interessa garantir un servei telefònic impecable d’atenció o assistència a la ciutadania, només has de fer clic en el botó que trobaràs a continuació.